Seuran historia

SEURAN HISTORIA

Kuurinniittyseura on perustettu vuonna 1980. Perustajajäseniä oli kolme. Seuran perustaminen oli ajankohtaista, koska alueelle haluttiin kunnallinen vesihuoltojärjestelmä. Seuran ensimmäiseksi tehtäväksi muotoutui kunnallistekniikan saaminen Kuurinniittyyn, joka sittemmin 1980-luvun puolen välin tienoilla alueelle saatiinkin. Ennen Kuurinniittyseuran perustamista alueella oli toiminut hyvin aktiivisesti Södrik-seura, jonka toiminta kuitenkin 1980-luvun alkuun mennessä oli hiipunut. Södrik-seuran aktiivisina aikoina alueella järjestettiin muun muassa lausunta- ja ompelukerhoja.Lentopalloilulla on Kuurinniittyläisten keskuudessa pitkät perinteet. Lentopalloa on pelattu jo 1950 – luvulla silloisella Södrikin urheilukentällä, joka sijaitsi Kuurinmäentiellä. Kuurinniittyläiset rakensivat vanhan Södrikin kentän lakkauttamisen jälkeen 1980-luvun alussa Hopeatiellä sijaitsevan Kuurinkentän yhdessä talkoovoimin. Kuurinkentällä alettiin heti pelata kesäisin lentopalloa. Talvisin Espoon kaupunki jäädytti kentälle luistinradan 1980- ja 1990 – luvuilla. Seuran perustamisen alkuajoista saakka seura on myös järjestänyt vuosittain talviurheilutapahtuman ja joka keväiset siivoustalkoot.

Kuurinniityn alueen kaavaa alettiin valmistella jo 1980-luvulla, josta lähtien seuran hallitus on aktiivisesti vaikuttanut asuinalueen kaavoitussuunnitelmiin.

Yhteisöllisyyttä on myös pidetty yllä seuran järjestämien juhlien puitteissa. Ensimmäiset Kuurinniittyseuran juhlat järjestettiin seuran kymmenen vuotisen toiminnan kunniaksi vuonna 1990. Edelliset juhlat pidettiin vuonna 2005 seuran 25- vuotis taipaleen kunniaksi. Juhlia varten on perustettu alueen asukkaista koostuvia juhlatoimikuntia, joiden myötä juhlien järjestäminen on ollut mahdollista.

Lähde: Seuran historiaa kerätään muutamilta Kuurinniittyseuran perustajajäseniltä. Jos haluat osallistua historiikin kokoamiseen sivustolle, niin otathan yhteyttä seuraan. Historia-osuutta täydennetään edelleen.